25 april 2007

Angående webbhotell

Igår kväll tittade jag igenom Internetworld, aprilnumret där man testar webbhotell. Det som inte gjorde mig glad var att Crystone, som är dotterbolag till Eastpoint, får uselt betyg. Av femton testade webbhotell hamnar man alltså bland de sämsta. Klagomål framförs på support och tillgänglighet, där får man sämsta betyg. Tydligen har de problem med sina servrar och sajterna ligger nere alltför länge, med missade besökare som resultat. Hoppas nu att Crystone tar tag i detta, så de slipper skylta med dåliga resultat i tidningarna. Det kanske inte har så stor betydelse i det hela för Eastpoint, men bör följas upp.

2 kommentarer:

  1. Internetworld är fel ute, jag har pratat med Crystones VD när jag läste testet då jag är aktieägare.
    Crystone har ett spammskydd som gör att dom som gjorde testet upptattar det som nertid när det i själva verket är ett skydd Webbhotellet har för att inte ge sina kunder SPAM.
    Om man läser testet så klagade dom på supporten för att dom valt ett konto Utan telefonsupport och Ringde in och tyckte dom skall få
    support per telefon trots att dom inte betalade för det?

    SvaraRadera