3 december 2007

Bilförsäljningen uppåt

Idag har jag rensat lite i min aktieportfölj, främst är det småbolag med ojämna poster som jag lagt in till försäljning. Det är ingen hög omsättning bland dessa, så jag räknar med att det tar sin tid att bli av med dem. Jag har också en del förluster i bolagen, som jag tänker kvitta vinster med. Lite trött är jag på Fortnox, tror pengarna kan investeras bättre på annat håll just nu, de hamnar på min säljlista. Pengarna jag får för försäljningarna tänker jag använd till Black Earth Farming, det är ju inte säkert att jag får några aktier tilldelade, men då handlar jag över börsen.

Det förvånar mig att det fortfarande säljs så många nya bilar, tydligen var november en mycket bra månad för personbilar, försäljningen ökade med 11 % , jämfört med samma månad förra året. Jag tycker Sveriges bilpark ser ny ut, men kanske många byter till miljöbilar, något man får fundera över när det är dags att byta bil. Det ser ut som Bilia rör sig lite uppåt idag.

http://www.va.se/nyheter/2007/12/03/rekord-for-miljobilarna/index.xml

Inga kommentarer: