11 januari 2017

Allt har ett slut


Det har varit en lång och skön julhelg. Nu tar vardagen vid igen och ett nytt börsår ligger framför oss, spännande!

Under helgen har jag tagit beslutet att lägga ned bloggen på grund av tidbrist. Är det något vi alla önskar oss så är det nog mer tid, det är förstås inte så lätt att ordna, men många gånger handlar det om att prioritera. Jag kommer inte att prioritera bort börsen, däremot bloggen.

Det har varit en rolig och givande period, tio år närmare bestämt. Jag tackar alla läsare som kommit med frågor, kommentarer och tips, ni har inspirerat mig.

Hoppas nu att 2017 blir ett riktigt bra och intressant börsår.

41 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt men lycka till i framtiden

Humankapitalistens Aktieblogg sa...

Tråkigt att höra men stort tack för allt du har delat med dig. Vi läsare får hålla ögonen öppna för en eventuell comeback. Stort lycka till med fortsatta investeringar och jag hoppas att tiden räcker till.

//Humankapitalisten

Pensionär innan 50 sa...

Tack för den här tiden! Du har en av de äldsta bloggarna jag har följt under åren.

Anonym sa...

Tråkigt, jag tycker du står för den sundaste bloggen som jag hittat därute hittills!
/ambitiös hemmasparare

Anonym sa...

Tråkigt att läsa. Önskar dig lycka till framöver!

Carlssongruppen sa...

Det var tråkigt att läsa. Lycka till med dina affärer framöver.

Mvh Jörgen

Anonym sa...

Tråkigt att läsa. Önskar dig lycka till framöver.

Mårtens investeringsblogg sa...

Tråkigt att du väljer att stänga ner bloggen framåt. Tack för dina inlägg och lycka till framöver!

Anonym sa...

Tack för alla tips du gett under årens lopp!
Har du möjligtvis någon annan bra blogg du kan rekommendera istället? Lycka till med dina aktieköp! :-)

Familjen oberoende sa...

Tråkigt att läsa, tack för alla inlägg och lycka till med börsen framöver på egen hand! :)

stickan sa...

Det var synd. Det har varit så trevligt att läsa din blogg. Trevligt skriven och bra motiveringar till köp och försäljningar. Hoppas på en comeback.

Anonym sa...


Tråkigt att läsa

Hoppas på comeback

mojo

Investerarrookien sa...

Tråkigt att höra, men tack för tiden du lagt ner! Du har varit en av de jag följt längst här i ekobloggvärlden :)

Kampen mot index sa...

Tråkigt att höra, men lycka till. Kanske blir det en comeback :)

Kampen mot index

Anonym sa...

Neeej! Jag klarar mig inte utan dig och dina aktietips! Snälla stäng inte ned!
Mvh Jenni

Anonym sa...

Neeej! Jag klarar mig inte utan dig och dina aktietips! Snälla stäng inte ned!
Mvh Jenni

Rune S sa...

Tack för alla dina genomtänkta och kloka inlägg, jag kommer att sakna dem, du kommer säkert fortsättningsvis att göra lyckade affärer.

Anonym sa...

Ett stort tack för den här tiden. Din blogg har varit intressant och givande. Jag önskar dig och din familj allt gott inför framtiden.

Anonym sa...

Tack för inspiration! Din blogg var den första jag började läsa när jag få dryga två år sedan skulle börja spara och investera. Det har varit kul att kika in här och läsa dina funderingar. Ha det så bra i livet hälsningar Lotta

STIFOL sa...

Jaha, vad skall jag säga? Du bönan, synd på så rara ärtor!

Anonym sa...

Himla synd, men vad skall man säga? Tid är den mest demokratiska resursen som finns. Du har lika mycket tid som jag, som Obama, som Putin, etc. Kommer att sakna Din blogg.

Lika till framtiden

//Krusse

Anonym sa...

Det här var en tråkig nyhet. Som andra hoppas jag på en comeback så småningom. Tack för alla inlägg!/ Ingrid

Gustaf H sa...

Tråkigt! Tack för en trevlig blogg. Mycket lärorik
Gustaf

Gustaf H sa...

Tack för en intressant och lärorik blogg!

Anonym sa...

Synd, men tack för den här tiden. Lycka till i framtiden.

Mikael

Anonym sa...

Tack för en trevlig blogg,och lycka till i framtiden!
Mvh
Rolf

Anonym sa...

Nej va tråkigt. jag hade snarare hoppats på lite tätare mellan inläggen. En som dig behövs som förebild ibland alla andra bloggare som bara skriver upp sina egna innehav.
Hoppas du hittar lite tid framöver o gör lite små uppdateringar ändå.

börspappan sa...

Tack för intressant läsning. Du är en typisk försiktig småsparare som pillar ut russinen som trots allt finns...

Anonym sa...

Lycka till! Har haft nöjet att följa dig till o från länge. Kändes ofta väldigt sunt och nära oss småsparare. :) Göran

Svante sa...

Uppfattat. Men synd..

Signs sa...

tack för alla bra inlägg och lycka till med investeringarna i framtiden!

Signs sa...

tack för alla bra inlägg genom åren och lycka till med investeringarna i framtiden!

Daniel sa...

Lycka till i framtiden! Det har varit intressant att läsa om dina dyk ner i bolag som många andra missar.

Anonym sa...

Blogg världen har exploderat i antal. Ofta mindre kunniga/erfarna, ofta lycksökare som vill käna pengar på reklam bl.a. Det gäller att välja med omsorg bland bloggarna. I ditt fall tvekade man aldrig på att du var en seriös skribent!

Tack för den här tiden! :)

Anonym sa...

Oj vad tråkigt! Den enda bloggen jag följer, har fått fina tips och litar på ditt omdöme. Kom tillbaka! :-) Hälsar Anna

Unknown sa...

FAsen, jag som precis har börjat följa dig.

Unknown sa...

Tråkigt ! Det har alltid varit givande att läsa din blogg! Välkommen tillbaka !

Anonym sa...

Det var synd. Jag har följt din blogg i många år.
Gert A

Anonym sa...

Neej

Inte du med. Fåtalet ekonomibloggar är skrivna på ett sådant sätt att jag känner mig tilltalad. Din blogg var ett undantag. Saknar redan...

Anonym sa...

Kommer sakna den! Har följt och haft nytta av dina inlägg.

Anonym sa...

Vore kul med årlig uppdatering iaf :)