22 augusti 2007

Jag behåller mina Ratos

Igår kom Ratos med sin delårsrapport, vinstökningen är kraftig och omsättningen ökade från 3988 till 4864 mkr, över förväntningarna. Oron på börsen har heller inte påverkat Ratos speciellt mycket, vd Arne Karlsson säger att bolaget är ett "konservativt bolag" som använder sig av nordiska banker, de har heller inte handlat med värdepapper som drabbats hårt. Det känns bra och jag kommer att behålla mina Ratos.

Jag har studerat Eastpoint- Getupdated lite närmare. I rapporten står att läsa om den kommande marknaden: utvecklingen inom mobilitet. Internetmarknadsföringen måste anpassas till mobiltelefonerna, som idag ofta har internetuppkoppling och webbläsare. Detta är ett område med snabb utveckling. År 2006 låg investeringarna på 6,8 miljoner USD och man räknar med en ökning till 2,4 miljarder USD år 20011. Här finns alltså mycket att göra och bra att Getupdated är med i framkanten. Det blir svårt att släppa denna "krydda", jag hänger med i utvecklingen och behåller aktien.

Funderar annars på vad jag ska satsa på för aktier för mina kortare affärer. När "pusslet" har fallit på plats i vardagen tänker jag börja med detta. Just nu är det inplastning av skolböcker , inköp av skolväska, gympaskor m.m och många nya tider att hålla rätt på.

5 kommentarer:

Charlie sa...

Hej!
Jag är lite nyfiken på vad du har för strategi för dina korta affärer. Är det någonting som du vill dela med dig av?

mvh Charlie

finansmamman sa...

Hej!
Jag har inte lagt upp någon strategi ännu, jag återkommer om detta, har lite olika vägar att gå.

oberoende2022 sa...

Hej! Intressant blogg. Intresserad av ett länkbyte?

mvh
johan

Cristoffer sa...

om vad jag tycker om Ratos

www.cristofferstockman.blogspot.com

finansmamman sa...

Hej Johan!
I nuläget tycker jag din blogg är lite för spelinriktad för att ett länkutbyte ska vara aktuellt.

Mvh
Finansmamman