8 november 2007

Följa insiders?

Idag kom inkassoföretaget Intrum Justitia med sin delårsrapport, resulatet var bättre än väntat, 154 miljoner kronor före skatt, analytikerna hade räknat med 147 miljoner, samma period förra året, var resultatet 138 miljoner kronor. Bolaget upprepar tidigare marknadsutsikter. Det låter bra tycker jag, behåller alla mina Intrum, även de jag köpte för att göra en kortare affär med, den affären får bli lite längre. Tror nog att aktien kan gå upp på sikt.



Jag brukar titta en hel del på insiderlistan, det har jag skrivit om tidigare. Idag kan vi läsa i DI att insiders har passat på att handla nu när börsen varit lite darrig. Själv har jag köpt både Bilia och Skistar, dock inte enbart för att insiders har handlat, men det kan ju ge en liten vink om bolaget. Nu gäller det att granska insiderlistan ofta, så man inte "missat tåget", tidningarna rapporterar ibland listor långt efter köpen, och då kan det vara för sent att gå in. För mig har det många gånger lönat sig att följa insiders.

Inga kommentarer: