29 november 2007

Rabatt för aktieägare

Det blir Ericsson jag fortsätter att göra lite korta affärer i, det ser ut som aktien parkerat sig runt 14-15 kr. Jag köpte för 14,85 tisdags, och hoppas på en liten uppgång idag innan jag säljer, om det nu inte kommer fler obehagliga överraskningar.

Igår fick jag Skistars årsredovisning i brevlådan, mycket intressant läsning i den. I år kommer vi att utnyttja aktieägarkortet för första gången, det ger oss 15 % rabatt på liftkorten för hela familjen. Liftkorten är ju en ganska stor utgiftspost i en skidresa. 200 aktier är det som krävs för att få aktieägarkortet. Förhoppningsvis går Skistaraktien också upp, och kanske kan betala vinterns skidresa, så ser planerna ut.

Vad har hänt med Privata Affärers hemsida? Sidan är omgjord, men knappast till det bättre, all bakgrund är vit, och det gör den svår att läsa av. Jag vill kunna överblicka sidan snabbt, det kan jag göra på exempelvis Affärsvärlden, som jag tycker hör till en av de bättre finanssajterna.

Jag har tecknat mig för Black Earth Farming. För den som är intresserad finns prospektet hos Öhmans, eller på nätet.

Inga kommentarer: