18 juni 2008

Sommar och sol

Nu har vi flyttat ut i skärgården och njuter av sommar och sol. Stugan behöver pysslas om och det finns alltid något projekt på gång, men jag ser det mer som vila än jobb, man har inga tider att passa. Oftast hinner man med bara en tiondel av alla projekt man tänkt sig, sommaren går så fort.

Jag försöker ha lite koll på börsen också, oftast en titt på kvällen. Vi har bredband i stugan men ganska så långsamt och segt, ingen Dagens Industri i brevlådan, men den går ju att skumma av på nätet.

Mina Cisionaktier har jag kvar, det verkar just nu som budet inte går igenom, jag avvaktar och behåller aktierna så länge.
Det blir knappast några korta affärer över sommaren, jag kommer nog att låta min portfölj vara som den är. Det är fortfarande väldigt darrigt på börsen och det är svårt att veta hur länge oron varar, bäst att vara lite försiktig med nya investeringar. Bra också att vara likvid om det rätta tillfället dyker upp.

Jag önskar alla en skön midsommarhelg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen! Funderar fortfarande att investera i Swedbank samt Kungsleden samt fylla på mera i H&M (som jag redan äger).. men frågan är om man bör avvakta lite till när det gäller swedbank o Kled, eller vad säger du ? :)har aktier långsiktigt på minst 5år

finansmamman sa...

Hej!
Har just köpt fler Kungsleden till min portfölj,jag tror på bolaget. Tycker de är klart prisvärda nu, men ingen kan ju säga hur länge börsnedgången varar och när botten är nådd.Samma med Swedbank som kan verka som ett fynd, men kan säkert backa mer,bankerna är hårt utsatta, men det har de varit förr också och alltid kommit tillbaka.

Anonym sa...

Tack för svaret! Kunde inte heller hålla mig, utan köpte Kungsleden också.. men avvaktar med en del av pengarna så jag kan köpa på mig mer om kursen svänger ned mer. Dock har ju Kleds kurs skjutit iväg uppåt nu så vi får väll se:). Tror jag skiter i Swedbank och kör allt på Kled istället. Så mycket osäkerheter och skriverier om banker just nu så...

finansmamman sa...

Ja,banker känns lite "risky" nu.