6 juli 2011

Behåller Wihlborgs, fastighetsaktier har mer att ge

Börsen är lite avslagen och småtråkig, det märks att det är sommar.

Själv har jag inte gjort några affärer, men stämt av läget ett par gånger om dagen. Nu är det soligt och fint igen, vi väntar gäster i eftermiddag och jag lägger börsen åt sidan några dagar.

Snart börjar rapporterna trilla in, kanske sätter det lite fart på börsen. Idag rapporterar fastighetsbolaget Wihlborgs resultatet för det andra kvartalet 2011. Resultatet efter skatt blev 175 miljoner kronor, att jämföra med fjolårets 145 miljoner kronor motsvarande period, en bra ökning.

Tittar man på halvårsresultatet så har resultatet efter skatt ökat till 389 miljoner kronor, fjolårets siffra var 269 miljoner kronor, hyresintäkterna ökade med 14 procent. Aktiekursen har inte påverkats nämnvärt, inga större överraskningar, resultatet var i linje med förväntat.

Jag behåller mina Wihlborgsaktier som ingår i min långsiktiga portfölj, jag tror fastighetsaktierna har mer att ge.

Jag noterar att AstraZeneca vänt upp igen, hoppas nu på ett positivt utslag från FDA i USA angående Brilinta.

Inga kommentarer: