17 november 2011

Bra med uppdelning av Öresund

Så här såg det ut i morse när jag passerade en H&M butik på väg till Remiums kapitalmarknadsdag. Det var lång kö och de som var längst fram i kön såg rätt frusna ut trots att de satt inlindade i filtar.

Det var H&M som släppte sin kollektion designad av Versace. Jag gissar att plaggen tog slut ganska snabbt. Undrar om det är någon större förtjänst på kollektionerna eller är det mest pr?

Duon Hagströmer och Qviberg går nu skilda vägar. Att något skulle hända med Öresund efter H&Q-kraschen var inte helt oväntat och nu delas verksamheten i två separata bolag.

Genom ett flexibelt inlösenerbjudande kommer aktieägarna att kunna välja hur de önskar fördela sitt innehav mellan de två bolagen, jag ska återkomma till villkoren senare.

Som gammal aktieägare i Öresund kan jag inte klaga på avkastningen genom åren, den har varit mycket god. Men att bygga vidare på Öresund med ett raserat förtroende måste vara näst intill omöjligt, en uppdelning är riktig. Det ska bli intressant att följa herrarna när de nu fortsätter på varsitt håll.

Imorgon ska jag återkomma till Remiums kapitalmarknadsdag.

Inga kommentarer: