20 januari 2012

Fin uppgång i G5

Det har varit en bra uppgång på börsen under januari, hittills 5,5 procent, inget att klaga på med andra ord. Nu tolkas nyheter mest positivt och ingen vill missa börståget. Vi får hoppas att uppgången håller i sig, men det kan naturligtvis komma bakslag.

En aktie som tagit ett skutt uppåt sen årsskiftet är spelbolaget G5 Entertainment, bolaget fortsätter att växa snabbt.

Under julhelgerna har antalet försäljningar av spel ökat kraftigt, en kombination av ledighet och nya julklappar som smartphones och läsplattor bidrar till framgången. G5 håller fast vid lagda prognos för 2011 och fokuserar på att bibehålla tillväxttakten 2012. Jag behåller mina G5  tills vidare.

Rapportsäsongen har börjat, jag ser fram emot att ta del av siffror och prognoser för framtiden, men även den föreslagna utdelningen är högintressant.

Ett bolag som höjer utdelningen lite är nätmäklaren Avanza, bolaget fortsätter att ta marknadsandelar, men redovisar ett sämre resultat för det fjärde kvartalet jämfört med fjolåret. Jag hoppas att "mina" övriga bolag håller utdelningsprognoserna.

Efter önskemål har jag lagt ut några av mina kryddor i högerspalten. Kryddorna klassar jag som högriskaktier, det är alltså inga bolag jag sätter mina sista besparingar i, men de är intressanta och har som jag bedömer potential.

Nej, nu är det fredag kväll och jag ska flytta över till tv-soffan.

Inga kommentarer: