5 mars 2013

Ökar i Skanska

Så här års när de oranga kuverten skickas ut brukar ppm-rådgivarna vara på hugget, men hittills har det varit ovanligt lugnt, inte ett enda telefonsamtal. Skönt, jag saknar inte samtalen.

I samband med utskicket har jag loggat inMinpension.se.se, där kan jag se en sammanställning av alla pensioner, även privata, enkelt och bra. Sen om jag är nöjd med kommande pension är ju en annan sak...

Efter uppdatering av pensionen och justeringar i ppm-portföljen kan jag med gott samvete sätta in pensionsbrevet i pärmen. Nästa år kanske jag nöjer mig med information över internet, men risken finns att pensionen glöms bort.

Jag har fyllt på mitt innehav i Skanska. Första köpet gjorde jag i somras, avsikten är en långsiktig placering.

Aktiekursen har stått relativt stilla, det är först nu det har lossnat något. Men i en bättre konjunktur som leder till fler infrastrukturprojekt bör Skanska kunna gynnas, kanske ingen kursdubblare, men det är ett stabilt bolag med bra ledning, dessutom hög direktavkastning.

Jag börjar känna mig ganska fullinvesterad, men jag tror på fortsatt börsuppgång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej,

måste tacka för tipset att investera i Sivers! Kanonkul med den fina nya ordern! Keep up the good work!

finansmamman sa...

Ja, roligt med nya ordern, hoppas på fortsättning.