21 maj 2013

Avvaktar med Vostok Nafta

Jag ser över min plan att köpa Vostok Nafta efter utdelningen av Rusforest och BEF. Familjen Lundin säljer hela sitt innehav i bolaget och lämnar styrelsen, det innebär en stor ägarförändring.

Det behöver i och för sig inte betyda någonting, potentialen finns naturligtvis kvar i bolaget, men då med nya ägare som jag inte känner till närmare.

Med ägarförändringarna avvaktar jag mitt planerade köp så länge, men å andra sidan dyker kursen idag, det kan man också se som ett köptillfälle.

Idag är det premiär för fastighetsbolaget Tribona på börsen, aktien noteras på Small cap. Tribona äger lager- och logistikfastigheter, ett område jag tror mycket på då e-handeln ökar och trycket på den typen av lokaler kommer att öka. Klövern är storägare i bolaget, så jag är med på ett hörn genom mitt innehav där och det får räcka så länge.

Roligt med ett nytt fastighetsbolag på börsen och fler kan följa, närmast är det Hemfosa som har börsplaner.

Teckningstiden för Cdons nyemission börjar idag och jag utnyttjar mina teckningsrätter till nya aktier, jag tror det kan vara en fin affär på lite sikt.

Nu blommar Upplands landskapsblomma så här fint, kungsängsliljan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Platzer ska noteras detta eller nästa år också, så fastighetsbolag finns det inte någon brist på

finansmamman sa...

Hört rykten om att SveaReal också kan tänkas vara på väg till börsen.