4 november 2013

Säljer Alliance Oil

Jag har funderat över helgen och kommit fram till att jag säljer mina aktier i Alliance Oil. Även om Aktiespararna samlar in fullmakter och det blir stor uppslutning på stämman är det ändå troligt att affären går igenom.

Skulle affären mot förmodan stoppas finns det inget som säger att budet kommer att höjas, det kan också dra ut på tiden och jag tycker det är bättre att sälja snabbt och placera pengarna i ett annat bolag som kan ge bättre avkastning.

Förra veckan var jag på möte med Aktietorget, det har varit ganska glest med ekonomimöten en tid, men nu stundar bättre tider, riskaptiten har ökat och fler bolag ansöker om listning och som vanligt behöver några stärka sitt kapital genom nyemissioner.

Bolag på plats den här gången var Senzime, Kiwok och Safe at Sea.

Bioteknikbolaget Senzime känner jag sen tidigare presentationer, bolaget utvecklar och säljer analysinstrument. Det har kommit en bit på väg och mätinstrumentet BioSenz lanseras nu globalt. Bolaget har nyss genomfört en nyemission och är kapitaliserat för 1-2 år framåt.

Kiwok har utvecklat en global tjänst för mobil distansövervakning av patienters EKG. Distansövervakning av patienter även inom andra områden kommer vi nog att få se mycket av i framtiden och jag gissar att konkurrensen kommer att bli knivskarp.

Sist ut var Safe at Sea som utvecklat Rescuerunner som används till att snabbt rädda nödställda ur vattnet under svåra förhållanden. En intressant produkt, men jag är tveksam till framtida avkastning.

Jag har inte för avsikt att placera i ovanstående bolag, just nu har jag tillräckligt med kryddor.

Sonen har fått ett nytt musikintresse, från gitarr till att mixa musik. I helgen gjorde han debut som discjockey med lyckat resultat. Så under den senaste tiden har vi föräldrar här hemma lärt oss en hel del om housemusik och även uppskatta vissa delar, men ska jag vara helt ärligt föredrar jag mer melodislingor.

Inga kommentarer: