18 juli 2014

Säljer Cavotec


Efter en bra uppgång i Cavotec säljer jag aktierna och tar hem vinsten. Jag är tveksam till om kursen kommer att fortsätta upp i nuläget, jag nöjer mig med kursutvecklingen hittills.

Jag tror dock fortfarande på bolaget och hoppas kunna gå in igen på en rekyl. Den kan dyka upp vid närmaste rapporttillfälle eller vid en allmän nedgång på börsen. Det kan givetvis bli tvärtom, kursen kan fortsätta upp. Det är i så fall inget att gräma sig över, bättre då att titta framåt och hitta nya investeringar.

Det är inte så ofta vi har behövt använda oss av hemförsäkringen och tur är väl det. Men nu fick sonen mobilen stulen, den var ny och betald med egna ihoptjänade pengar från sommarjobbet. Han var inte glad.

Desto gladare är han idag, försäkringsbolaget betalar en ny mobil. Ingen självrisk utgår då vi har en utökad hemförsäkring. Bra att få lite nytta av försäkringen, vi har säkert betalat åtskilliga mobiler genom åren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till timingen

finansmamman sa...

Tack!