27 augusti 2007

Min man har köpt ny mobil

En ny mobil finns nu i familjen, en Ericsson förstås, eftersom vi är aktieägare där. Det är min mans och den har tillhörande gps navigator från Wayfinder. Synd bara att den inte är inbyggd i telefonen, tycker det är en liten miss av Ericsson, nu är det en extra dosa att hålla rätt på. Funktionen har nu testats av min man, som är ganska nöjd (han är aktieägare i Wayfinder). Hur koncentrationen är på trafiken låter jag vara osagt, har en känsla av att en hel del går åt till gps navigatorn. Själv drar jag ut en karta från eniro, när jag ska till okända trakter, just nu känns det mycket enklare.

Wayfinder kan ju vara en aktie att titta närmare på eftersom navigationstjänster till mobiler spås en lysande framtid. Kursen ligger runt 11 kr, ganska lågt med tanke på att introduktionskursen var betydligt högre. Man förväntar sig att försäljningen ska öka ordentligt i slutet av 2007 och framåt. Eftersom min man har denna aktie, kommer jag inte att köpa den själv, det räcker med att en av oss har denna "krydda" i portföljen.

Inga kommentarer: