6 februari 2007

Ericsson tillbaka

Ericsson återhämtade sig igår, skönt att alla inte är så negativa. Jag har noterat att flera mäklare behåller sina köprekommendationer, och en del rentav höjer sina rekommendationer, samtidigt som riktkursen sänks. Överlag var det lite mera positiva tongångar igår. Sen finns det ju förstås de som inte har en lika optimistisk syn. Jag tycker nog att Ericsson känns köpvärd just nu.

Igår köpte jag till några Getinge till min aktieportfölj, som en långsiktig placering. Kanske väntar nya förvärv efter brittiska Huntleigh för Getinge? Spännande aktie!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var gör du dina aktie-affärer? Jag funderar själv på att köpa aktier men vet ej vart man ska öppna en depå. Har du några tips?
MVH
Roger A

finansmamman sa...

Hej Roger!
Jag har en aktiedepå hos Skandiabanken.Det fungerar bra,enkelt och billigt att handla där. Du kan anmäla dig på internet. Har även ett bankkonto där, så kan jag sköta allt på samma bank.

Mvh
Mamsen

Anonym sa...

Ok, tack för infon!!