19 januari 2010

Bra utveckling för min aktieportfölj

Efter en snabbtitt på min aktiedepå kan jag konstatera att det ser bra ut, det har blivit ett stort kliv uppåt under tiden jag varit på resa, bättre start på det nya året kan man knappast önska sig.

Främst är det Getinge, Astra Zeneca, Avanza, Ratos som visar på fina uppgångar och hjälpt till att lyfta aktieportföljen, men även mina andra aktier har så sakta börjat klättra uppåt.

Så har jag förstås en del aktier som står och stampar som till exempel Kungsleden, Black Earth Farming och Global Health Partner. I dagsläget har jag inga planer på att sälja någon av dessa, men jag följer utvecklingen och det kan ju hända att jag kommer att ompröva beslutet.

Ja, ett nytt spännande år ligger framför oss, snart börjar rapporterna strömma in och vi får en första vägledning.

En hel del spännande börsintroduktioner kan vi också vänta oss, den som intressererar mig mest är Karolinska Development som är ett forskningsbolag inom life science, i nuläget förvaltar man en portfölj om cirka 40 bolag. Jag ska återkomma till bolaget när det är dags för börsnotering.

Angående resan till Egypten kan jag tala om för alla er som undrar, vi blev inte magsjuka utan mådde prima hela tiden. Inte heller träffade vi på några andra som drabbats.

Nu ska jag försöka få undan alla julsaker, det är hög tid, granen ska ut.

5 kommentarer:

Philip sa...

GHP - vad har du får åsikt om dom? jag har haft dom men sålde av nu innan nyår för att kvitta vinster, men funderar på att köpa igen. Har ni någon mer "analys"/åsikt än vad ni har skrivit innan om dom? Tack på förhand!

Philip sa...

..och välkommen tillbaka!

Jesper sa...

Välkommen hem!

Jag har gått in i en defensiv ställning och vet inte riktigt om jag vågar investera innan Q1 rapporteras.

Vad anser du själv - ska man vänta på att den ev. omotiverade uppgången går ner eller bör man gå in stort nu innan Q1?

Tack för en bra blogg.

finansmamman sa...

Hej Philip,
Nej, jag har ingen mer analys, men verksamheten är under uppbyggnad och troligen kommer den att bli lönsam på sikt. Jag tror att en investering i GHP kommer att betala sig om man har tid att vänta.

finansmamman sa...

Hej Jesper,

Ja, det är ju alltid svårt att veta när det är rätt tillfälle att investera. Många aktiekurser har varit varit pressade och uppgången kanske trots allt inte är så omotiverad. Men jag tror att uppgången kommer att ta en paus och själv kommer jag att avvakta med större investeringar en tid.