26 februari 2007

Eastpoint tecknar nya avtal

Tillbaka på bloggen efter en veckas skidåkning med familjen. Härliga backar, dock en smula kallt. Den här gången tog jag ingen affärslektyr med mig, utan kopplade av med en deckare istället. Kunde ändå inte låta bli att kolla börskurserna på text tv på kvällen. Nu tillbaka till vardagen igen.

Nu på morgonen skriver Eastpoint att man tecknar en avsiktsförklaring om förvärv av 51% av aktierna i MediaAnalys, ett företag inom sökordsmarknadsföring. Tillträdet är tänkt att ske 1 mars 2007. MediaAnalys siktar på att bli en av Europas största aktörer på sökordsmarknadsföring. Det har hänt mycket på Eastpoint de dagar jag varit borta, man har slutfört köpet av webbhotellsföretaget Neno, och Mig AB, man startar även upp verksamhet i Miami, USA. Där planerar man att vara i full gång 1 april 2007, med samma tjänster som i Sverige. Ett spännande bolag att följa alltså.

Idag ska jag uppdatera mig lite på börsen.

Inga kommentarer: