11 februari 2007

Loggade in på banken

Inte blir det så mycket läst om ekonomi, när det är så fantastiskt väder. Istället blir det en skidtur med familjen i strålande solsken.

Loggade i alla fall in på banken för att kolla min Kinafond. Jag tycker det är roligast att placera i aktier själv, men ibland kan det vara praktiskt att låta någon annan göra jobbet, när det är en marknad som är svår att läsa in sig på. Det tar helt enkelt för mycket tid, samtidigt är det roligt att hänga med på nya marknader. Nu har ju inte min Kinafond gått speciellt bra, jag ligger back, men ser nu till min stora glädje att fonden gått upp med 30% de sex sista månaderna, men jag har forfarande förlorat på den, ändå har jag haft den i sex år. Kanske är det bäst ändå att göra sina egna aktieplaceringar?

Inga kommentarer: