9 februari 2007

Höjd utdelning och nya aktier

Igår var en sådan dag, då jag inte hann följa börsen alls. Som tvåbarnsmamma är det oftast fullt upp, läxor som ska förhöras, hämta och lämna på träningar, middagsmat osv.Inte förrän sent på kvällen kunde jag skumma igen tidningar och nätet på information. Jag får ta igen det idag.
Igår pekade ju det mesta neråt, men Alfa Laval höll sin kurs bra. Av alla rapporter var jag mest nyfiken på Fabege, och deras utdelning till aktieägarna. Jag har läst tidigare att man skulle dela ut Klövern, och så blir också fallet. Totalt 22kr i utdelning, genom kontant 8 kr och ett inlösenförfarande som ger Klövern i utdelning. Samtidigt föreslås också en split 2:1. Som aktieägare i Fabege (inget större innehav), tycker jag detta låter mycket bra. Både kontanter och nya aktier!

Inga kommentarer: