2 februari 2007

Skakig resa idag

Så har Ericsson kommit med sin rapport, analytikerna har som vanligt delade meningar, men det mesta tyder på att kursen går ner idag. Det är mest negativa tongångar tycker jag. Jag behåller ändå mina Ericsson, som jag ligger lite minus på just nu. Jag tycker värderingen av bolaget är låg, och enligt Ericsson själva, står de väl rustade inför kommande teknikskifte. Tror kursen vänder uppåt på lite sikt, men idag blir det säkert lite skakigt.

Jag gläder mig annars åt HQ Bank som kom med ett bra resultat igår. Fördubblad utdelning till 12kr och en split 2:1 föreslås. Skönt med lite extrapengar. Jag är själv inte kund där, men aktieägare.

Eastpoint har nu tidigare än väntat slutfört köpet av Affiliator, aktien ser bra ut. Kanske blir det en stark konkurrent till Tradedoubler.

Slutligen är tidningarna fyllda av artiklar om etanol. Antal fabriker ökar starkt, Alfa Laval sålde produkter för en miljard förra året. Bra framtidsaktie, den borde ticka på uppåt.

Inga kommentarer: