25 september 2007

Avanza gör extrautdelning

Tänk att det inte var slut på alla utdelningar, enligt Affärsvärlden ska Avanza göra en extrautdelning på 117 miljoner till aktieägarna, vilken bra nyhet. Extrastämma är planerad till 12 oktober. Som aktieägare i Avanza borde jag ju egentligen vara kund där, men det har inte blivit av, jag är ganska nöjd med den bank jag har. Nu när jag ska börja med mina lite kortare affärer ska jag se över vad som blir mest fördelaktigt

Noterar också att Börsveckan satt en köprekommendation på West Sibirian, de anser bolaget försiktigt värderat. Efter alla dessa köprekommendationer blir det intressant att följa kursen.


En av mina kryddor, Eastpoint, har gått fantastiskt bra den senaste tiden. Jag tror att "sökmotoroptimering" har fått mycket plats i tidningsartiklar, och många har fått klart för sig att det är en marknad som växer explosionsartat. Sen kan det ju vara något på gång som vi inte vet, jag behåller i alla fall mina aktier så länge.

Inga kommentarer: