14 september 2007

Lite om Bure

Idag börjar handeln med Bures inlösenrätter, och jag tänker sälja mina. Jag behåller alltså mina Bureaktier, jag tycker bolaget är inne i en spännande fas, och det känns synd att lösa in aktier, jag köper nog hellre till fler. Bure har en stor kassa, och kommer säkert göra intressanta investeringar i framtiden. Utbildningssektorn är ju något man satsar på, och den torde vara stabil även i orostider. Anew Learning som man döpt verksamheten till, har gjort en hel del förvärv och senaste tillskottet är Fenestra Utbildning som köptes i veckan. Bure är även delägare i Academedia. Men Bure innehåller så mycket mer än utbildning och jag tycker det är en bra aktie om man vill komma åt onoterade bolag. Hitills är jag mycket nöjd med kursen som stigit en hel del under året.

Inga kommentarer: