18 september 2007

Intresset vaknar för skidresor

Nu har det varit några fina höstdagar och snart är vintern i antågande, men jag hoppas det dröjer länge innan snön kommer. Det får mig ändå att tänka på Skistar, och det börjar dyka upp lite nyheter kring bolaget. Jag köpte aktien i våras, som jag också skrev lite om här. Aktien verkar vara lite avsomnad under vår och sommar, för att nu ta fart igen, när intresset för vintersport vaknar, tycker mig se det mönstret. Lite snö förra vintern ställde till problem för Skistar. Nu satsar man på att effektivisera snökanonerna i Sälen, mer snö ska kunna tillverkas på kortare tid, och det byggs även en ny åttastolslift. Man får också en ny marknadschef som har rekryterats från Fritidsresor, Mathias Lindström. Han tror bl.a. på ökad försäljning av sommarresor, i Åre blir det mer och mer populärt med cykling och vandring. Kan också konstatera att insiders handlar Skistar. Hur som helst tror jag det är en aktie att ha lite koll på, ingen vet ju var börsen tar för väg denna vecka, mer än att det känns oroligt. Själv handlar jag bara för pengar jag kan avvara.

Inga kommentarer: