27 april 2009

Deklarationen i hamn

Nu är jag klar med deklarationen. Det gick ganska fort i år, det var inte så många krångliga uträkningar gällande aktier för min del. Visserligen fick jag ta några timmar av det fina vädret men det är skönt att ha deklarationen undanstökad och att slippa vara ute i sista minuten.

Det är smidigt att deklarera på nätet, det hjälper också till att få en automatiskt ifylld K4 blankett från nätmäklaren. Jag är ganska nöjd med hur jag lyckats kvitta vinster och förluster också, jag hamnade nära nog på noll.

Idag får BioGaia en köprekommendation av Börsveckan som tycker att bolaget är ett av få som kan prestera hög tillväxt under de kommande åren. Det var ju roligt, kursen är upp 4,50 kr just nu.

Vitecs årsredovisning finns ute nu och jag håller som bäst på att läsa den. Enligt ett pressmeddelande idag köper Vitec fler aktier i 3L Systems och ökar till 34,8 procent i bolaget, det tror jag är ett bra köp på sikt.

Idag påverkas börserna inte bara av finansoron utan även av en ny influensa. Det här kan säkert få följder innan man har läget under kontroll. Vinnare idag ser ut att vara hälsobranchen.

Oljepriset har gått ner igen och idag passar jag på att köpa ett nytt oljecertifikat, Open End från Abn Amro, priset ligger runt 27,50 kr.

Inga kommentarer: