18 januari 2010

Hemma efter en spännande resa

Det blev ett ganska långt uppehåll här på bloggen, lite längre än tänkt, men nu är jag tillbaka, utvilad, full med nya intryck men inte så värst uppdaterad på börsen, men det ska det snart bli ändring på.

Vi har varit på en spännande resa genom Egypten. Vi har följt Nilen söderut ner till Aswan, det har också blivit några avstickare inåt landet. Mycket intressant, och vilken fascinerande historia landet har.

Här har vi förflyttats mer än 3000 år tillbaka i tiden och det är imponerande hur man har kunnat konstruera och uppföra dessa byggnadsverk för så länge sedan.

Man blir också stolt när svenska företag varit med och räddat undan byggnadsverk från Nilens reglering vid Aswan. Ett bra exempel på vad svensk ingenjörskonst kan bidra med.

Den här resan har också varit en nyttig påminnelse om hur bra vi har det här hemma. Man får ett helt annat perspektiv på tillvaron när man ser hur svårt många människor har det i sin vardag.

Men nu är jag som sagt hemma igen, och ska så snabbt som möjligt uppdatera mig på det ekonomiska läget och sätta fokus på börsen. Jag återkommer inom kort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se att du är tillbaka!
Det skall bli spännande att följa dig 2010!
Mvh Anna-Karin iH

Anders sa...

Hejsan,
Välkommen tillbaka! Min kollega har precis också kommit hem från Egypten och de verkar haft en bra semester också...

Anonym sa...

Välkommen hem vi har saknat dig

finansmamman sa...

Tack!