13 september 2010

Stärker immunförsvaret

Det har inte blivit så mycket gjort i helgen för min del, istället jag har känt mig sänkt av en förkylning. Det är ju den tiden, var och varannan hostar och hackar.

Min man däremot har klarat sig bra, han började dricka Probis nya immunförstärkande juice när den lanserades. Sen dess har han inte varit sjuk, om det är juicens förtjänst eller inte är förstås svårt att säga, det kan ju vara en tillfällighet.

Nu ska jag också ge juicen en chans, det vore skönt att slippa förkylningar i framtiden.

Idag lämnar Börsveckan en köprekommendation för Vitec, man tror att vinstökningen kan fortsätta och bedömer att bolaget kan tjäna 5 kronor per aktie 2011. Kursen är upp lite idag.

Avanza har lanserat ett nytt sparkonto, Sparkonto+. Räntan ligger just nu på 1,25 procent. Kontot har inga avgifter, det finns heller inget krav på lägsta insättning och den statliga insättningsgarantin på 500 000 kronor gäller.

Pengarna på Sparkonto+ placeras hos kreditinstitutet Klarna AB men kontot sköts via Avanza Bank som ett vanligt konto.

I och med att Klarna är ett eget sparinstitut kan man nu som kund hos Avanza få insättningsgaranti på upp till 1 miljon kronor, förutsatt då att man delar upp pengarna på Sparkonto (Avanza) och Sparkonto+ (Klarna).

Det är bra för oss sparare att nya möjligheter dyker upp, gärna då med enkla villkor.

Inga kommentarer: