20 april 2007

Nya delårsrapporter

Sony Ericsson redovisar ett kraftigt vinstlyft idag, resultatet steg 139%, man fortsätter att ta marknadsandelar, försäljningen steg med 42%, men det är ändå sämre resultat än vad analytikerna hade förutspått, återstår att se hur kursen påverkas idag.

Jag gläder mig annars åt att Getinge kom med en bra delårsrapport igår, resultatet var bättre än väntat, och lönsamheten är god. Bra aktie att äga den dagen då börsen vänder nedåt, jag har skrivit om den tidigare.

HQBank som också finns i min aktieportfölj, kom nu på morgonen med sin rapport. Vinsten blev 89 miljoner, en stark ökning. Aktien har ju gått otroligt bra, den har säkert mer att ge. Ska läsa rapporten lite noggrannare i eftermiddag.

Jag är nu äntligen färdig med K4 blanketten, och kan lägga deklarationen åt sidan. Hädanefter ska jag bli bättre på bokföringen när det gäller inlösen och splitar, det spar mycket tid. Man tror ju att man ska komma ihåg hur förfarandet var, men icke. I dagarna fick jag ett inlösenerbjudande av Fabege, där varje inlösenrätt ger åtta aktier i Klövern, senare ska en split göras. Detta ska jag bokföra mycket noga för framtida försäljning, omöjligt att hålla rätt på allt annars. Sen är ju Fabege f.d. Wihlborgs Fastigheter, men det är en annan historia...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle vara intressant att se fördelningen i procent mellan dina aktieslag i portföljen och hur du resonerar kring detta.

finansmamman sa...

Hej!
Jag ska skriva lite om det framöver.

Mvh
Finansmamman

Anonym sa...

Nejmen, vad intressant! Getinge räknade jag lite på idag :-).