30 januari 2008

Krångliga skatteregler

Det kom inte fram så mycket nytt på kapitalmarknadsdagen med Getinge, man ser goda möjligheter till förvärv just nu, därav den ökade emissionen, säger vd Johan Malmqvist. Villkoren för emissionen planeras att presenteras i slutet av denna vecka, väntar med spänning.

SCA kom in med en bra rapport idag. Jag har sneglat lite på bolaget tidigare, men beslutat mig för att inte köpa just nu. Jag har aktier i Öresund och eftersom de är storägare i SCA, är jag delägare ändå, och det får räcka för stunden. Skog är inte riktigt mitt område heller, jag litar till Öresund istället, men jag tycker bolaget är lågt värderat, och de kommer säkert ticka på uppåt.

Jag tittar just nu på skatteregler för inlösen av aktier, och ska försöka räkna ut skatten på Kungsledens extrautdelning, split, inlösen. Exempel ges på hemsidan och hos skatteverket, tänk att det ska behöva vara så krångligt.

Inga kommentarer: