22 oktober 2008

Små kommentarer

De senaste dagarna har en hel del rapporter strömmat in, ofta med bättre resultat en väntat.

Getinge kom in bra med ett vinstlyft och håller fast vid prognosen för 2008.
Alfa Laval kom nu på morgonen också in med en bra rapport, över förväntan, däremot ser man att orderingången minskar och justerar ned framtidutsikterna. Det är ingen överraskning, de flesta bolag för nog skruva ned förväntningarna framöver, nästa rapportperiod kommer säkert att se sämre ut.
Hexagon har ju också fått uppmärksamhet, inte för rapporten utan för att H&M:s ägare Stefan Persson går in och köper en stor post. Det här satte lite fart på aktien, det är ju en klar fördel att Stefan Persson tror på bolaget. Nu kommer med all säkerhet också Hexagon att drabbas av lågkonjunkturen, det ska bli intressant att läsa rapporten nästa vecka.

Ovanstående aktier har jag i min långsiktiga portfölj och där får de stanna.
Veckan har hittills varit ganska lugn på börsen och man får hoppas den fortsätter så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Finansmamman, skoj att du hittade in till min blogg. Jag ska nu ta mig tid att titta igenom din blogg. Känns som att det kan vara en hel del intressant här :)

ha en fortsatt bra dag!

finansmamman sa...

Välkommen att titta runt.