27 oktober 2008

Swedbank

Idag har jag inte haft tid att sätta mig vid datorn förrän nu, barnen har höstlov så vardagen ser lite annorlunda ut än vanligt.

Jag hann höra i morse att Swedbank gör en nyemission och det var väl inte helt oväntat. Jag har själv aktier i Swedbank men känner mig inte frestad att delta i emissionen just nu, jag säljer nog hellre teckningsrätterna, men kanske ändrar jag mig när jag får se villkoren. Det kan ju också vända uppåt på börsen och då kan det känns mer intressant att delta.

New York börsen är uppåt ikväll efter en del positiv statistik, bl.a. steg försäljningen av hus med 2,7 % i september jämfört med månaden före, väntat var en nedgång på 2,2 %, enligt pressmeddelande. Hoppas nu att glädjen smittar av sig till Stockholmsbörsen imorgon.

Inga kommentarer: