8 december 2008

Decembergeting

Det är fler nyemissioner att ta ställning till, näst på tur för min del är Getinge. För varje innehavd aktie får man en teckningsrätt, därefter krävs nio teckningsrätter för att teckna en ny aktie till kursen 83,50 kr.
Här är dagskursen, just nu 97 kr, inte heller så långt ifrån emissionskursen, men jag har ändå bestämt mig för att vara med. Jag tycker Getinge är ett intressant bolag med en förtroendeingivande ledning.

Barack Obamas uttalanden i helgen om satsningar på infrastruktur som ska ge 2,5 miljoner nya jobb hade direkt verkan på börserna världen runt. Satsningen är den största sedan 1950-talet.
Han tillägger dock att "det kommer att bli värre innan det blir bättre". Börsen har troligen redan intecknat det värsta scenariot och jag tror att vi nått botten.

AMF Pension tackar nej till Ivytans bud på Q-Med, anmälningstiden går ut idag, fortsättning följer...

Inga kommentarer: