9 december 2008

Mingel med Skandia

Häromdagen var jag på informationsträff hos Skandia. Jag var mest nyfiken på att höra hur det går för Skandia Liv i dessa dagar, hur ser återbäringen ut på min pensionsförsäkring, blir det någon överhuvudtaget. Nu kunde jag ställa frågorna direkt men några färska siffror hade man inte att presentera, kanske förståeligt med tanke på den senaste turbulensen.

På plats fanns också några fondbolag som presenterade ett urval av sina produkter. Nu hade jag inga planer på att köpa in mig i någon fond men det är alltid intressant att lyssna till vad de olika bolagen har att säga och hur de ser på marknaden. Vi fick lite inblick i EMEA regionen som man menar har spännande investeringsmöjligheter. EMEA står för Emerging Europe, Middle East and Africa.

En stor bock i kanten för det fondbolag som började sin presentation med att ekonomi är "skitråkigt", vi bör alltså lämna över vår ekonomi till en rådgivare för att kunna ha roligt istället. Jag skulle inte sätta en krona i det bolaget.

Hur som helst var det en trevlig kväll, bolagen vill förstås sälja sina produkter men det är ju underförstått.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om den typen av mingel eftersom det brukar bjudas på gratis smörgåsar mm :-)

finansmamman sa...

Jodå,en del passar på.

Anonym sa...

Hej
Hur får du inbjudan till typ detta möte med Skandia?
Curt

finansmamman sa...

Det finns datum för kundträffar på Skandias hemsida,ibland blir jag uppringd eller får inbjudan per post.
Håll utkik bankernas hemsidor!