12 december 2008

Tillfällig rekyl

Idag blir det nog riktigt dystert på börsen sedan senaten inte kommit överens om krispaketet till den amerikanska bilindustrin, nu hänger allt i luften igen och stor osäkerhet skapas.

Budet på Q-Med gick inte igenom och jag är glad att bolaget blir kvar på börsen. Budet var allt för snålt med tanke på den tillväxtpotential som finns i Q-Med. Jag köpte till aktier för att göra en liten vinst om budet gick igenom, så blev det nu inte utan jag lägger in de aktierna i min långsiktiga portfölj istället. Nu väntar en spännande tid med bland annat introduktionen av Macrolane som kan bli en riktig storsäljare, men man ska inte vänta sig några omedelbara kurslyft, det kommer att ta tid.

Jag har beslutat att inte vara med i nyemissionen i Bilia, det är många emissioner nu, fler lär komma och jag måste prioritera mina investeringar, istället har jag sålt både teckningsrätter och aktier i Bilia. Aktieförsäljningen ska jag använda till kvittning av vinster, sen hoppas jag att skatteplaneringen för i år är klar.

I skolan har det varit luciamorgon, och vi föräldrar blev bjudna på julshow med luciatåg, underbar stämning och många fina julsånger.

Inga kommentarer: