3 maj 2011

Rekyl i Ericsson?

Dagens största händelse lär vara samarbetet mellan Saab och kinesiska Hawtai Motor Group. Saab ser ut att räddas ännu en gång, nu gäller det att sälja bilar.

Kanske går det lättare om man kommer in på den kinesiska marknaden vilket man förmodligen gör genom sin nya samarbetspartner. Jag hoppas den här lösning blir bra för alla inblandade.

Hemtex visar ett dåligt resultat igen och vd slutar. Ja, inte har jag sett mycket av förändringens vindar, bolaget är fortfarande förknippat med rea (om än inte lika ofta som tidigare), affärslokalerna är tråkiga, det känns som att kliva in i en lagerlokal och jag blir inte lockad till att handla.

Går det att vända den här skutan när varumärket är kört i botten? Det kan bli svårt, kanske ett namnbyte vore på plats. Inget bolag jag i dagsläget vågar köpa aktier i.

Ericsson ser starka ut på börsen, men efter den kraftiga uppgången kan det komma en rekyl. Jag har funderingar på att köpa en minishort (som stiger om kursen backar) i Ericsson. Än så länge har det stannat vid en tanke, får se vad som händer på börsen under dagen.

Just nu befinner jag mig i sommarstugan, alldeles ensam. Här skiner solen och jag ska ta en promenad längs stranden. Börsen tittar jag till lite då och då.

3 kommentarer:

Philipdc sa...

Jag håller med, det stämmer.
Ericsson: stämmer.
Nokia: Det ta tid.
Hemtex: vet ej. stark Kr. kan påverka positiv.
Att vara ensam: Har lösning.
Hör av dig,
Lycka till

Anonym sa...

Ha, ha! Din invit gick hem. Appropå Ericsson så är företaget på G i ett lite längre pespektiv. Föreslår rezidor group, en fin hotellkedja med potential!

finansmamman sa...

Philipdc,
Lämnar ensamheten idag :)

Anonym,
Tack för tipset, har sett att bolaget fått många köprekommendationer.