25 februari 2013

Tillbaka med spagetti i benen

Förra veckan bytte jag börsen mot några dagars skidåkning tillsammans med familjen. Vi hade knåpat ihop en egen resa även detta sportlov, i år gick resan till Italien.

Allt klaffade perfekt, flyg, tåg och boende. Det bästa var nog vädret, strålande sol alla dagar utom hemresedagen, men det gjorde ju mindre.

Jag blev förvånad att det var så pass billigt med liftkort och skidhyra i Italien. Ja, billigt är kanske fel uttryckt, åka utför är ingen billig sport, men jämfört med andra skidorter i Sverige och utomlands var detta förhållandevis billigt.

Vi är alla mycket nöjda med resan och har nu fått en välbehövlig energiinjektion, dock med något ömma ben. Extra roligt att börsen gått så bra under veckan, resan har gått ihop sig.

Rapporterna har fortsatt rulla in, några bolag ska jag återkomma till i veckan. Jag har noterat ett nyvaknat intresse för Alliance Oil, den senaste kvartalsrapporten var också bättre än väntat. Kanske en omvärdering av bolaget är på gång.

Vitecs rapport ser också bra ut och bådar gott inför framtiden, utdelningen höjs mer än jag väntat mig.

Arne Karlsson, ordförande Ratos och Leif Johansson, vice vd Ratos föreslås till Fortnox styrelse, det var intressant och ger en kvalitetsstämpel på Fortnox.

Nu har jag en hel del att göra, en uppdatering på börsen och så ska tvättmaskinen igång. Jag återkommer i veckan.

Inga kommentarer: