19 november 2010

Gläder mig åt Micronic Mydata

Jag har som sagt varit söderut några dagar, önskar att jag kunde ta med mig lite av värmen hem, men å andra sidan är det en strålande vinterdag här hemma så jag ska inte klaga.

Håller som bäst på att uppdatera mig på börsen. En aktie som har gått bra under veckan är Micronic Mydata, den ser ut att fortsätta uppåt även idag, en köprekommendation i Affärsvärlden har säkert hjälpt till.

Nästa år ser mycket gynnsamt ut för Micronic Mydata menar AFV och tycker en rimlig värdering är 20 kr.

Hexagons kurs har rusat iväg. Jag kan inte se att man presenterat emissionsvillkoren ännu men de bör väl dyka upp vilken dag som helst nu.

Aktiekursen för ABB har gått ned en aning och just nu ligger jag lite back på den minilong jag köpte för en tid sedan. Normala pendlingar kan man säga och jag behåller min minilong och väntar på uppgång.

3 kommentarer:

mojo sa...

Glädjer mig också åt Micronic....fast mest glädjer jag mig av dig som fick mig att ta beslutet att köpa en liten post som du.......börjat läsa din blogg regelbundet och saknat dig när du nu varit söderöver..........
Köpte i våras ABB....och går nu i funderingar över att "byta" den till Atlas copo....för visst är det inte ett aktieägarvänligt bolag som tänker dela med sig av sin stora kassa i form av extraudelning(och som dessutom får konkurrens i tillväxtmarknaderna)t ex...
........tacka vet jag sådana som dig som delar med sig av "ett och annat"

Anonym sa...

Hej!

När tror du att ABB kommer upp i 200 kr igen?

finansmamman sa...

Hej mojo,
Roligt att vara saknad. Atlas Copco har haft en fin utveckling på börsen men jag tror det är dags för ABB nu.

Hej anonym,
Ingen lätt fråga, jag önskar att jag hade facit. Det är mycket som spelar in, konjunkturen, sparpaket osv.