28 juni 2011

Ellen skyndar långsamt

Midsommar har passerat med hyfsat väder, som så många andra somrar anländer det fina vädret efter den helgen. Fantastisk morgon idag, det fina vädret innebär också mindre tid vid datorn för mig. Det gäller att ta vara på de fina dagarna, men en titt på börsen blir det ändå lite då och då.

Det blir en spännande vecka då Grekland röstar om sparpaketet, det måste helt enkelt bli ett ja. Jag tror som så många andra att det går vägen, problemen är långt ifrån lösta men det är ändå ett steg på vägen.

Medans vi firar midsommar har de anställda på Saab det motigt värre, någon lösning på problemen verkar inte vara i sikte, snarare lutar det åt konkurs. Jag känner med de anställda som har levt i ovisshet så länge och hoppas på en lösning.

Probiotikabolaget Ellen har kommit med flera positiva nyheter den senaste tiden, bland annat har man slutit avtal med distributörer i Belgien, Slovenien och Polen. Utbildning och införsäljning kommer att påbörjas under hösten.

I och med det senast avtalet som tecknats med Polen når nu Ellen ut till cirka 80 procent av Europas kvinnor.

Jag tycker det ser positivt ut för Ellen, även om det går långsamt. Desto snabbare går det för BioGaia som tog ett rejält kliv uppåt igår. Jag har inte hittat någon orsak, annat än att rykten går om eventuellt uppköp. Det är bara att glädja sig åt uppgången.

I Svd står att läsa att Datainspektionen ska granska mobilappar, bland annat bankappar. Man ska titta närmare på vilken information företagen kräver av kunden.


En app från Nordea önskar till exempel tillgång till kunderas gps och adressbok. Det låter mycket märkligt, det är nog bra att Datainspektionen ser över mobilapparna så att vi kunder kan känna oss trygga.

Nu ska båten i sjön.

3 kommentarer:

Lars sa...

Hur många olika aktier har du egentligen i portföljen?

Ingemar sa...

Spana in itab. Ur teknisk synvinkel ser den intressant. Kursutvecklingen följer inte den dystra börsutvecklingen

finansmamman sa...

Hej,

Lars,
Jag har 25-30 bolag.

Ingemar,
Tack för tipset, jag ska titta närmare på Itab.