10 juni 2013

Studentfirandet avklarat

Ja, så var studentfirandet över. Det blev en fantastisk dag, vädret visade upp sin allra bästa sida, strålande sol hela dagen och så roligt att se alla sprudlande glada studenter, känslosamt också.

Efter utspring, flakåkning och mottagning väntade sen sista stora studentfesten på kvällen. Jag gissar att studenterna är ganska trötta efter allt firande, dottern vilar just nu upp sig en vecka för att sen börja sommarjobbet. I höst börjar sen allvaret för alla nybakade studenter, framtiden ligger öppen.

Det är dags för nyemission i Ellen igen, ganska bra precis för ett år sedan genomförde bolaget den senaste emissionen, nu är det alltså dags igen. Förstärkning behövs inför den offensiva satsningen i Asien, främst då i Kina, säger ledningen.

Varje 15 existerande aktier ger rätt till teckning av 1 ny aktie, emissionskursen är 1,27 kronor per aktie. Teckningstiden är 14 juni - 28 juni och handel med teckningsrätter är 14 juni - 25 juni.

Jag håller mig kvar i bolaget och tecknar min del i emissionen. Som jag skrivit tidigare krävs en hel del tålamod och fler nyemissioner kan dyka upp. Det är dock positivt att Ellen lanserat en ny probiotisk produkt på ett par marknader och fler marknader ska följa under året.

Det har inte hänt så mycket med kursen i Dannemora sen köpet, jag ligger visserligen på plus, men jag förväntar mig att kursen fortsätter att sakta ticka på uppåt och behåller även Dannemora tills vidare.

Inga kommentarer: