2 juli 2015

Sitter still i båten tills vidare

Mycket handlar om Grekland just nu och här i Sverige är det Almedalsvecka för hela slanten. Nyhetsflödet är stort i båda ämnena, när det gäller Grekland reagerar börs och marknad måttligt.

Än hålls vi på sträckbänken och det ser ut att dröja innan vi får besked i Greklandsfrågan, ena stunden är det mesta löst, i nästa stund bryter förhandlingarna samman. Fortfarande hänger allt i luften.

Ingen vet vad som kommer att hända och ingen vet hur världens börser kommer att reagera om grexit blir verklighet. Ett högst osäkert läge.

Jag har ännu inte vidtagit några speciella åtgärder när det gäller mitt börsinnehav, men jag följer naturligtvis utvecklingen noga. Jag har varken köpt eller sålt den senaste tiden, jag avvaktar.

Kommer det en nedgång kan det eventuellt ses som ett köptillfälle, men de nedgångar som varit hittills tycker jag inte har gett något fyndläge.

Almedalsveckan är i full gång med späckat program. I år var jag mest nyfiken på KD:s nya partiledare Ebba Busch Thor, även om jag känner henne från lokalpolitiken i Uppsala är det ju en större utmaning att axla en partiledarroll. Åt vilket håll styr hon partiet och var står hon i de stora frågorna?

Nu har det äntligen blivit sommar och därför får börsen inte lika mycket uppmärksamhet som vanligt, vädret får helt enkelt styra. Men med dagens fantastiska teknik går det ju bra att sitta på stranden och göra affärer och följa dramat Grekland.

6 kommentarer:

Anonym sa...


ATT TROLLA MED KNÄNA ??????

"därför får börsen inte lika mycket uppmärksamhet som vanligt" kontra

"men jag följer naturligtvis utvecklingen noga"

Anonym sa...


DÅ HAR DU GÅTT PÅ GRUND !!!!!

"Sitter still i båten tills vidare" kontra

"går det ju bra att sitta på stranden och göra affärer"

Ingrid sa...

Krisen i Grekland har blivit en följetong. Det är inte bara ekonomiska intressen som står på spel, jag tror inte vi kan föreställa oss vilka konsekvenser som kan uppstå av det grekiska dramat.

Anonym sa...

Tja, Finansmamman, då är vi två som sitter still i båten, följer börserna och utvecklingen i EU och i Grekland (frustrerande rörigt) samt njuter av det fina vädret - när jag inte målar fönstren på sommarhuset. Finns inte så mycket annat att göra! Tror inte på några större ras på börserna.
Det blir spännande när rapportsäsongen kommer igång om en dryg vecka. /Gunilla

Anonym sa...

Helt ny i aktievärlden, totalt novis och pinfärsk...
...följer din blogg med nyfiket intresse, som en svamp suger jag i mig

Gillar just ditt bloggande, känns enkelt o jordnära.
Tack.

finansmamman sa...

Hej och tack för kommentarer.
Till Ingrid,
Du har helt rätt, mycket annat står på spel när det gäller Grekland.

Till Gunilla,
Fönstermålning står på mitt program också, har dock inte kommit igång ännu. Väntar också på rapporterna, än så länge inga större överraskningar.

Till Anonym,
Roligt att du uppskattar bloggen.