3 november 2015

Ny luft under vingarna för Bimobject

Det går bra på börsen nu, tongångarna är mer optimistiska än under september och oktober månad, inköpschefindex visade också att tillväxten tickar på, om än i långsam takt.

Flera av mina bolag har rapporterat, bland annat Hexagon som redovisade starka siffror. Skönt att höra att Kina visar fortsatt tillväxt, oron för en avmattning i Kina är annars något som varit mycket i fokus, vilket har pressat aktien.

Efter rapporten tycks aktien ha fått fart uppåt igen, visst finns det orosmoln här och där, men det är sällan det är molnfritt på himlen. Jag behåller Hexagon och tror på fortsatt tillväxt.

Idag rapporterar nischbanken Collector, ett resultat över förväntan som belönas med ett sexprocentigt lyft av aktiekursen.

Jag är glad att jag ökade i bolaget för en tid sedan och jag tror att Collector kan fortsätta uppåt så länge ränteläget ser ut som det gör och bolaget fortsätter lansera innovativa banklösningar. Collector stannar i portföljen tills vidare.

Även CellaVision  har rört sig uppåt, rapporten kommer på måndag och det ska bli spännande att se om bolaget lever upp till förväntningarna. Har försäljningen vänt uppåt eller består formsvackan?

En av mina kryddor, Bimobject har fått förnyad luft under vingarna efter att ett samarbetsavtal med IBM har presenterats. Jag tycker mig också se att antal kunder ökar i allt snabbare takt, hoppas nu att ökningen består och att det lossnar för Bimobject.

Ja, varje börsdag är spännande och vi får hoppas att den goda börstrenden håller i sig.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Har du kvar dina Intrum vad anser du om dem?

finansmamman sa...

Hej,
Ja, jag har kvar Intrum och avser att behålla aktierna tills vidare, dock ett visst orosmoment med vd byte.

crabs sa...

Hej! Intressant inlägg som vanligt. Jag vill passa på att berömma dig för din fantastiska blogg. Jag har läst den en lång tid men inte tagit mig tid att kommentera. Jag lär mig mycket och hoppas att du aldrig slutar blogga!

Mvh, John

Jan sa...

Hej. Jag undrar hur många bolag du har i din portfölj ca? Och hur stor del som är "kryddor"?

finansmamman sa...

Till John,
Roligt att du uppskattar bloggen. Jag har inga planer på att sluta, men just nu går bloggen på sparlåga.

Till Jan,
Runt 30 bolag, det varierar, cirka 10 procent är kryddor.