4 oktober 2007

Daghandel med Ericsson

Vid mina korta affärer brukar jag oftast använda mig av stopp-loss metoden dvs. jag bestämmer i förväg när jag ska sälja. Det gör att jag slipper sitta och bevaka kursen, (men ibland gör jag det ändå), och slipper alltför stora förluster, men kan även missa större uppgångar förstås. Jag brukar se ut en aktie som jag följer en tid för att lära mig mönstret, se hur kursen svänger, nu handlar jag med Ericsson, som har stor omsättning och rör sig varje dag. Jag gör oftast affärer över några dagar, jag tycker det är lättare än att daghandla, och det har lönat sig bäst för mig. Det beror ju säkert på hur duktig man är och vilka risker man vill ta också. Att hitta rätt aktier att köpa kan vara svårt, speciellt om man tittar igenom alla affärssajter, då kan man bli lätt förvirrad av alla motsägelsefulla analyser, ena säger köp, nästa sälj, det känns som ett lotteri ibland, vem ska man tro på? Nej, bäst är att bilda sig en egen uppfattning om aktien man är intresserad av, känns det rätt, slå till!

Inga kommentarer: