16 oktober 2007

Jag känner mig lurad

Vi får väl hoppas att kvinnorna tar dagens börsnedgång med ro, det blir säkert lite turbulent framöver, men håll i! Jag förstår att männen säljer sina aktier när det blir oroligt, speciellt med innehav som 24H Poker och Switchcore, riktiga högriskaktier, och inget jag skulle satsa på. Enligt statistik från VPC minskade männen sitt aktieinnehav med 6,7 %, medan kvinnorna minskade sitt med 2,8 % under tredje kvartalet. Väldigt trist tycker jag det är, att kvinnor äger så få aktier jämfört med män,, 3,6 miljarder respektive 18 miljarder, enorm skillnad.

Igår blev det inga affärer gjorda, internet försvann helt plötsligt, och hela eftermiddagen gick åt till att slåss med alla kablar och försöka hitta felet, framåt kvällen var problemet löst.

Jag har lagt ut ett diagram över min portfölj som ligger i kanten på bloggen, hoppas det gör det lite intressantare. Tanken är att den ska uppdateras varje vecka, så småningom bytas ut till andra innehav som ska följas upp.

Idag blir det inga affärer gjorda, avvaktar lite tills det lugnar sig, kommer dock att ha ögonen på Ericsson, kanske köpläge?

Bra också att man uppmärksammar att många får högre fastighetsskatt med det nya systemet, hoppas sista ordet inte är sagt i denna fråga. Själv känner jag mig lurad.

Inga kommentarer: