25 oktober 2007

Kanske en resa till nyår?

Det skulle vara skönt att åka bort över nyår, kanske till värmen. December är ju en hektisk månad och lite vila efter julen vore inte dumt. Den extrautdelning jag får från Kungsleden, och förmodligen också Avanza tänker jag använda till något roligt, som att ta med mig familjen på en resa. Kungsledens resultat var lysande och det utdelningsgrundande resultatet höjs från 1200 miljoner kronor till 14oo milj.kr, den aktien behåller jag!

Rapporterna rasar in och det mesta ser bra ut för bolagen som ingår i min portfölj. Bilia har jag känt viss tveksamhet inför, som jag skrev tidigare, men nu ökar vinsten, och aktierna blir kvar i portföljen, dessutom delar de ut bra.

Hexagons dotterbolag Leica har fått en order på 4 miljoner dollar. Det är Kina som ska utrusta ett av sina största dagbrott med gps-system, ca 250 maskiner ska övervakas.

Inga kommentarer: