30 oktober 2007

Håll ögonen på Skistar

Skistar vänder blickarna mot Ryssland och det låter oerhört spännande, särskilt med tanke på kommande vinter OS i Sotji. Man har ju tidigare talat om att Ryssland kan vara ett intressant område, och nu när möjligheterna minskar att expandera i Sverige och Norge p.g.a. konkurrensmyndigheterna, finns Ryssland att utveckla. Två områden är tänkbara, ett på Kolahalvön, och Krasnaya Polyana som ligger i Sotjiområdet, det sistnämnda ska stå som OS arrangör och kommer naturligtvis att byggas ut rejält. Ekonominyheterna säger att Vd Mats Årjes besökt Sotjiområdet och träffat den ryska finansministern, att vara med i ett tidigt skede i Ryssland gör det extra intressant. Jag är glad att jag köpt en hel del Skistar aktier inför kommande säsong, jag har skrivit en del om bolaget tidigare. Nu väntar jag på snön, nya investeringar och uppgång i aktien, kan tänka mig att köpa till fler.

Det kan vara fyra olika priser för samma fond skriver Dn idag, där finns alltså mycket pengar att spara. Jag hoppas alla jämför fondavgifterna lika noga som vid t.ex. ett tv-köp, då dammsuger man ofta marknaden för att komma över produkten till bästa pris. Blir vi mer prismedvetna även när det gäller fonder, blir avgifterna helt säkert lägre.

Inga kommentarer: