6 mars 2008

Kanske Xact Bull imorgon

Det har inte blivit så mycket kortare affärer på sistone, det har varit resor, sjukdomar och en del annat som kommit i vägen. Nu har jag sålt min Xact Bearfond, och går det riktigt dåligt på börsen imorgon, kanske jag köper en Bullfond, och inväntar uppgången. Det går ganska bra att göra korta affärer i Xact fonderna, men det är klart, det är lika lätt att gör felbedömningar där också, att vänta ut rätt tillfälle att köpa eller sälja är alltid svårt. Jag förespråkar alltid långsiktighet, men vill gärna ha en mindre summa att göra lite kortare affärer med, det ger lite extra spänning i tillvaron.

Lite skakigt igen på börsen och det tror jag det kommer att vara ett bra tag till, det dyker säkert upp fler surdegar.

Jag använder teckningsrätterna i Getinge jag blivit tilldelad. För varje aktie får jag en teckningsrätt, och sexton tr berättigar till teckning av en ny aktie till kursen 120 kr, inte så dumt.

Inga kommentarer: