29 april 2010

Gemytlig bolagsstämma på Q-Med

Igår besökte jag Q-Meds bolagsstämma, som vanligt en trevlig tillställning. Innan stämman öppnade kunde vi aktieägare mumsa i oss lite godsaker, men vi fick även en lektion om Q-Meds produkter och en demonstration av den nya hudvårdsserien. Bra tillfälle att få svar på alla frågor.

Extra trevlig blev stämman i år då vd Bengt Ågerup berättade att Q-Med är skuldfritt, har starkt kassaflöde, hög lönsamhet och ökande försäljning.

Nu gäller det att förvalta och vårda bolaget, att behålla sin position som marknadsledare, en uppgift för nya vd:n Maria Carell som tillträder 1 september.

Även en ny kvinnlig styrelserepresentant presenterade sig, jag fick intrycket av att hon är en kompentent kvinna med gedigen och passande bakgrund för Q-Med.

Överlag tycker jag det ser ljust ut för Q-Med. Det ska bli spännande att följa utvecklingen i Kina, man har genomfört ett stort antal utbildningstillfällen för läkare, försäljningen är nu igång och utvecklas positivt.

Det känns som helgen redan är här, men så är det en kort vecka också. I morgon blir det ingen börs för mig, istället väntar valborgsfirande. På lördag blir det en tur till stugan.

Trevlig Valborg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter resan upp nu, när tycker du att det är dags att kliva av tåget?

Terez sa...

Va lunchen ngt att ha?:)Funderar på att köpa.

finansmamman sa...

Hej,
Jag tänker vara kvar på tåget ett bra tag till, min investering är långsiktig.

Terez,
Lunchen var helt ok.