4 oktober 2010

Är Ipad snart i var mans hand?

Vilken fantastisk fint höstväder det har varit i helgen.

Jag har försökt vara ute så mycket som möjligt, det finns mycket jobb att göra i trädgården, men jag har även varit en runda i skogen och plockat trattisar, ett par fästingar följde också med hem, mindre kul. Ikväll blir det trattkantarellsoppa.

Både dollarn och euron är billig nu. Ska man ut och resa i vinter är det kanske idé att köpa upp sig på valutan redan idag. Vad tror ni andra, kommer dollarn att stärkas?

Resorna ser också ut att ha strykande åtgång, vi har tittat lite i helgen men det ser ganska så fullbokat ut över jul-och nyårshelgerna, men någonting ska vi väl kunna hitta på, man kan ju alltid sy ihop sin egen resa.

Apples Ipad är en supersuccé, står att läsa i DI idag. Försäljningen går lysande och analytikerna skruvar upp prognoserna, snart säljs Ipad i lika stor volym som Iphone, drygt 30 miljoner telefoner såldes förra året. Eventuellt är en mindre läsplatta på gång.

Själv känner jag mig lite kluven till läsplattor, jag gillar att bläddra i en tidning, inte ladda en platta, men det kanske är en vanesak.

Med storsäljare som Iphone och nya läsplattan kan Appleaktien vara värd att titta närmare på, visserligen har aktien stigit en hel del men bolaget befinner sig i en gynnsam trend som ser ut att kunna fortsätta. Bolaget Apple är noterat på amerikanska Nasdaqbörsen.

5 kommentarer:

Gert sa...

Temporärt tror jag dollarn kommer att stärkas pga en rekyl på börsen efter den kraftiga uppgången i september. Men långsiktigt måste USA få ordning på sina underskott. Idag är den 93% av BNP, Grekland har 115%.I år väntas underskkottet hamna på 9% av BNP i USA. Det är långt ifrån de 3 % som EU ställer på sina länder.

Anonym sa...

OT - Apropå ABB fr ett tidigare inlägg - så får de en höjt riktkurs idag: Evli Bank har höjt riktkursen på ABB till 30 dollar(fr 28). Rekommendationen köp står fast.
---
De kan ju bli intressant framöver :-)

Henrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
henke sa...

får man tipsa om något helt off topic?
Eller nej. Det handlar om ekonomi.
2008 investerade jag pengar i något som kallas Future Link Invest. Nu, när jag inser att jag är blåst, har jag startat www.futurelinkinvest.se för att berätta om hur sjutton man inte ska gå tillväga.
Kolla gärna sidan och sprid gärna vidare. Jag vill ha lite koll på flera som kan vara lurade.

finansmamman sa...

Tack för synpunkter.