3 mars 2011

Säljer future i Ericsson

Det gick snabbare än jag trodde att komma över 80 kronor när det gäller Ericssonaktien. En köprekommendation från UBS hjälper till, banken gör en positiv analys av Ericsson och höjer riktkursen till 95 kronor.

Idag meddelas också att Leif Johansson, som väntat, föreslås som ny styrelseordförande i Ericsson, kanske har det också en viss kurspåverkan, å andra sidan var det ingen större överraskning. Hur som helst är kursen för Ericsson upp över 4 procent just nu.

Jag säljer därför den mini future jag köpte igår och tar hem en fin liten vinst. Det var tänkt som en kort affär, mina aktier i Ericsson har jag dock kvar.

7 kommentarer:

Christian sa...

Tack för ett bra tips,igen... Jag läser din blogg varje dag och kikar alltid på dina köp. Denna gången hängde jag med på Ericsson!

Christian

finansmamman sa...

Vad roligt att du också gjort en bra affär.

M sa...

Samma här! Hade inte tänkt mig att det skulle gå såhär fort dock!

Blev ett byte till Minilong i JM idag.

Vet du när Lucara och Shamaran ska introduceras på first north?

Gustav sa...

Tack för en jättebra blogg!

Hur många innehav har du i din portfölj?

Anonym sa...

Tja!
Jag och min kompis tänker börja handla Aktier.
vi läste en artikel om dig och tyckte det du gjorde var ganska fascinerande.

Jag har bara 2 frågor och du kanske tycker dom är dumma.. fast skulle verkligen hjälpa om du kunde svara på dom!

första frågan är då:
vart kan man följa Asien börsen? på din artikel stod det att du brukade kolla asien börsen varje morgon innan du handlade.

och andra frågan är den riktigt dumma då!
Vad är Wingtrading?

tack för hjälpen!

finansmamman sa...

Till M,
Nej, jag har ännu inte sett något datum för introduktionerna. Hoppas JM faller väl ut.

Gustav,
Det varierar, just nu drygt 30 innehav.

Anonym,
Kul att ni tänker börja handla med aktier. Det finns inga dumma frågor!

Asienbörserna kan ni kolla till exempel under pressmeddelanden, ekonominyheterna på tv, under utlandsindex på de flsta affärssajter.Affärssajterna brukar också ha en kort sammanfattning om vad som hänt på börserna i New York och Asien under dygnet.

Swingtrader är när man handlar med aktier inom tidsramen några dagar till några veckor.

Anonym sa...

tack för svaret!
hjälpte verkligen ganska mycket!