26 april 2011

Väntar med spänning på Ericssons rapport

Vi har haft en skön påskhelg, de sista dagarna i sommarstugan. Skärgården visade upp sin bästa sida med spegelblankt hav, sol och varma klippor. Jag hade gärna stannat kvar ett par dagar till.

Vi har satt på vattnet, alltid lika spännande att se om det läcker eller inte, städat på tomten och torkat bort all spindelväv. Jag tycker våren är den bästa tiden, då har man hela långa sommaren framför sig.

Men nu är jag tillbaka vid datorn igen och håller lite koll på Ericsson idag, ska jag sälja eller inte inför morgondagens rapport? Jag tänker på min minilong i Ericsson, inte på aktierna, för de är en långsiktig investering.

Flera analyshus förväntar sig en stark rapport från Ericsson där affärsområdet Networks förväntas stå för den största tillväxten. Men man pekar också på den starka kronan som ger negativa effekter. Ja, det blir en spännande dag imorgon, hoppas att Ericsson överraskar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är Finansmamman? Hittar inget om Dig och det vore ju kul att veta vad Du sysslar med tex yrkesmässigt. Är Du en garvad analytiker eller glad amatör? Att dina placeringar gått bra framgåär av Din info men Du anger bara en del. Vore spännande att veta lite mer om Dig o Din ekonomi,.../Th

finansmamman sa...

Hej,
Du kan läsa om mig under den här länken. www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=110423

Anonym sa...

Hej o tack för länken! Intressant väg Du vandrat. Roligt att det gått o går bra och att Du väljer att inspirera andra! /Th